ژله گل
نوشته شده توسط : asma

وقتی توی ژله از میوه ها یا پاستیل استفاده می کنید برای تزئین همه مواد روی سطح ژله جمع می شن و ترتیب خاصی هم ندارن .برای ثابت نگه داشتن و یا درست کردن شکل با برش های میوه در ابتدا میوه ها را کف قالی بچینید و کمی از ژله را فقط به اندازه ای که یک لایه نازک کف ظرف را بپوشاند و روی برش های میوه رو نگیرد بریزید.حدود نیم ساعت قالب را در یخچال قرار دهید تا این لایه نازک باعث ثابت شدن میوه ها در کف ظرف یا گوشه های ظرف شود و در مرحله بعد بقیه ژله را به آرامی روی آن ریخته و در یخچال قرار دهید تا کاملا صفت شود.رو قالب را فقط 5 ثانیه در آب گرم(آب جوش لازم نیست) قرار دهید و در ظرف مناسب برگردانید.

من برای قالب از ظرف های یک بار مصرف که به شکل گل هستند استفاده کردم.خصوصیات این نوع ظروف این است که در اشکال مختلف و اندازه های مختلف در دسترس است و به راحتی دسر ها را می توانید برگردانید.

 

شکل گل رز را با برش های نازک هلو یا هر میوه قابل انعطافی که مورد علاقه شما است می توانید تهیه کنید.

برای این گل یک زرد آلو را از وسط دو قسمت کرده و از عرض هم یک برش بزنید و به ترتیب کنار هم بچینید.برای برگها هم از برش های خلال شده هلو می توانید استفاده کنید.لایه اول ژله نارنجی و لایه دوم ژله سبز استفاده شده است.

 

ژله دو رنگ:

معمولا برای تهیه ژله دو رنگ دو لایه ژله را روی هم می می ریزیم برای ایجاد تنوع می توانید ژله ای به این شکل را به راحتی تهیه کنید.

در ابتدا نیاز به دو ظرف با اندازه مناسب است .همان طور که در تصویر می بینید از یک قالب فلزی و یک کاسه یک بار مصرف برای این دستور استفاده شده است.

1.مواد ژله اول را در ظرف بزرگتر ریخته و ظرف کوچیکتر را روی مواد قرار دهید

2.کم کم داخل کاسه کوچکتر آب می ریزید تا جایی که کاملا در مواد ژله فرو رود و در وسط ظرف ثابت بماند.در صورت تمایل از تکه های میوه دور تا دور زله بریزید.اندازه ژله باید تمام دور ظرف کوچکتر را بپوشاند.قالب را در یخچال قرار دهید تا زمانی که کاملا صفت شود

3.قالب را کاملا برگردانید تا تمام آب درون ظرف کوچیکتر خالی شود و آب گرم را درون ظرف کوچکتر بریزید بعد از چند ثانیه کاسه وسط ژله جا می شود

4.در این مرحله رنگ بعدی ژله را به جای کاسه بریزید و قالب را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله مرکزی هم کاملا صفت شود.

5.قالب ژله را به مدت 5 ثانیه در اب گرم فرو کنید و در ظرف مورد نظر برگردانید و برش بزنید.

 




:: برچسب‌ها: انواع دسر , انواع دسر با ژله , انواع شیرینی , انواع مربا و ترشیجات , انواع غذاهای دریایی ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: